REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO www.aptekamirowska.pl
Właścicielem , Sprzedawcą oraz Administratorem Sklepu jest:
Adapharm Sp. z o.o., z siedzibą w Ożarowie Mazowieckim, ul. Floriana 2 lok. U7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000513340 o numerze NIP: 118-209-98-54, REGON: 147306297. Miejsce prowadzenia działalności oraz adres do korespondencji: Miro Apteka, Pl. Mirowski 1 00-138 Warszawa na podstawie zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej o numerze: WIF. Z-108/2002 wydanego przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w Warszawie, skan zezwolenia w wersji PDF. Dostępny jest w zakładce ZEZWOLENIE
Klient ma prawo przed złożeniem zamówienia do negocjacji zapisów umowy ze Sprzedawcą. W przypadku zrezygnowania przez Klienta z możliwości zawarcia umowy na drodze indywidualnych negocjacji, zastosowanie ma niniejszy Regulamin oraz powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep internetowy dostępny pod adresem: www.aptekamirowska.pl prowadzony jest przez Adapharm Sp. z o.o., z siedzibą w Ożarowie Mazowieckim - szczegółowe informacje dotyczące prowadzonej działalności przedstawione są powyżej.
2. Regulamin sporządzony jest w języku polskim i stanowi wzorzec umowny umowy zawieranej na odległość, zgodnie z obowiązującymi powszechnie przepisami prawa polskiego.
3. W celu zawarcia Umowy ze Sprzedawcą Kupujący może skorzystać z prawa do negocjacji warunków Umowy lub zawrzeć ze Sprzedawcą Umowę w oparciu o niniejszy Regulamin.
4. Treść Regulaminu, w przypadku odrębnej decyzji Kupującego stanowi treść zawartej Umowy pomiędzy Stronami. Treść Umowy zostaje stosownie do obwiązujących przepisów utrwalona oraz udostępniona Kupującemu na trwałym nośniku, w celu zagwarantowania Kupującemu możliwości powołania się na niego w razie potrzeby.
5. Sprzedaż prowadzona jest na terenie Rzeczpospolitej Polski6. Klient ma możliwość zapoznania się z kodeksem dobrych praktyk , którym mowa w w ustawie z dnia 23 sierpnia 2007 r o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, stosowanym przez Sprzedawcę, jakim jest Kodeks Etyki Aptekarza RP, którego szczegółowa treść dostępna jest pod adresem: http://www.nia.org.pl/kodeks-etyki/
7. Wszystkie produkty, które oferowane są w Sklepie internetowym są wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
8. Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia Kupującemu produktów bez wad.
9. Ceny podane na stronie Sklepu internetowego wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
10. Kupujący może składać zamówienia w Sklepie 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu poprzez stronę internetową www.aptekamirowska.pl
11. Komunikacja ze Sprzedawcą dokonywana przez Kupującego powoduje ponoszenie przez Kupującego kosztów, jakie wynikają z umów zawartych przez Kupującego z podmiotami trzecimi, za możliwość korzystania z określonych form komunikacji na odległość Sprzedawca nie pobiera żadnych dodatkowych opłat ani świadczeń za możliwość komunikowania się z nim.
12. Przedmiotem działalności Sklepu internetowego jest sprzedaż detaliczna leków i wyrobów medycznych oraz innych towarów za pośrednictwem sieci Internet.
13. Zgodnie z art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 06 września 2001 prawo farmaceutyczne (t. jedn. Dz. U. 2020, poz. 944.) sklep internetowy prowadzi sprzedaż towarów dostępnych bez recepty.
14. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdą właściwe przepisy prawa obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks Cywilny (t. jedn. Dz. U. 2020, poz. 1740. ze zm.), ustawy z dnia 30 maja 2014r oku o prawach konsumenta ( t. jedn. Dz. U. 2020, poz. 287. ze zm.),ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku oświadczeniu usług drogą elektroniczną (t. jedn. Dz. U. 2020, poz. 344.) oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (zwane dalej „Rozporządzeniem RODO”).
15. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Kupującego będącego jednocześnie Konsumentem lub Konsumentem-Przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks Cywilny (t. jedn. Dz. U. 2020, poz. 1740. ze zm.), przysługujących mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
16. Konsument w sytuacji sporu ze Sprzedawcą ma możliwość polubownego załatwienia sprawy poprzez:
a) zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego
b) mediację
c) zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej
d) uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu od Federacji Konsumentów, korzystając z bezpłatnej infolinii konsumenckiej 800 007 707.
17. W przypadku Kupującego będącego Konsumentem, który chce skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ W celu uniknięcia wątpliwości Sprzedawca wskazuje, że uprawnienia opisane w ustępie 16. i niniejszym ust. 17 nie przysługują Kupującemu, który jest Konsumentem – Przedsiębiorcą.
18.Informacje podane w opisach Produktów w Sklepie internetowym mają wyłącznie charakter informacyjny i identyfikacyjny, służą wyłącznie celom poglądowym i nie stanowią reklamy w rozumieniu art. 52 i n. ustawy Prawo farmaceutyczne. Informacje publikowane na stronach Sklepu internetowego nie stanowią porad o charakterze medycznym. Treści tam zawarte nie mogą być traktowane jako specjalistyczne informacje i porady medyczne lub farmaceutyczne, ani jako forma diagnozy lub zalecenia w zakresie leczenia; nie zastępują badań lekarskich ani konsultacji z lekarzem. Przed użyciem danego Produktu, Kupujący zobowiązany jest zapoznać się z treścią ulotki dołączonej do Produktu zawierającą przeciwwskazania, informacje dotyczące działań niepożądanych i dawkowania, informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego, bądź też skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany może zagrażać życiu lub zdrowiu.
19.Sprzedawca za pomocą Sklepu internetowego nie prowadzi sprzedaży produktów leczniczych, suplementów diety i innych produktów określonych w art. 72 ust. 5 w związku z art. 87 ust. 2 pkt. 1 ustawy prawo farmaceutyczne, przedsiębiorcom prowadzącym apteki i hurtownie farmaceutyczne.
20.Prezentowane w Sklepie internetowym opakowania Produktów mają wyłącznie charakter informacyjny. W zależności od aktualnie oferowanych przez producenta Produktów opakowań, mogą się one różnić od umieszczonych na stronach Sklepu internetowego.
II DEFINICJE
1. REGULAMIN – niniejszy Regulamin wraz z załącznikami; informujący o obowiązkach oraz uprawnieniach dwóch Stron Umowy;
2. STRONA – stroną Umowy jest Kupujący lub Sprzedawca; w przypadku pojęcia Strony – rozumie się Kupującego oraz Sprzedawcę łącznie;
3. UMOWA ZAWARTA NA ODLEGŁOŚĆ – Umowa zawarta na odległość przez Strony, przy braku jednoczesnej obecności dwóch Stron Umowy; Umowa zawierana jest z wykorzystaniem Kanałów Komunikacji na odległość, dostępnych w Sklepie;
4. KANAŁY KOMUNIKACJI – określone formy składania zamówień na odległość;
5. SKLEP – sklep internetowy dostępny pod adresem: www.aptekamirowska.pl
6. SPRZEDAWCA– Adapharm Sp. z o.o., z siedzibą w Ożarowie Mazowieckim, ul. Ożarowska 28 lok. 38, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000513340 o numerze NIP: 118-209-98-54, REGON: 147306297. Miejsce prowadzenia działalności oraz adres do korespondencji: Miro Apteka, Pl. Mirowski 1 00-138 Warszawa na podstawie zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej o numerze: WIF. Z-108/2002 wydanego przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w Warszawie.
7. USŁUGODAWCA - Adapharm Sp. z o.o., z siedzibą w Ożarowie Mazowieckim, ul. Ożarowska 28 lok. 38, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000513340 o numerze NIP: 118-209-98-54, REGON: 147306297.
8. KLIENT – pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, nabywająca produkty za pośrednictwem Sklepu internetowego;
9. KONSUMENT – osoba fizyczna nabywająca produkty za pośrednictwem Sklepu internetowego, telefonicznie lub mailowo w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, zgodnie z definicją wskazaną w art. 22 (1)Kodeksu cywilnego;
10. KONSUMENT-PRZEDSIĘBIORCA - osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą nabywająca produkty za pośrednictwem Sklepu internetowego, telefonicznie lub mailowo w celu związanym bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową, lecz nieposiadające dla niej charakteru zawodowego;
10. KUPUJĄCY – Klient oraz Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca łącznie;
11. USŁUGOBIORCA - osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z usług dostępnych w Sklepie internetowym;
12. ZAMÓWIENIE – złożona przez Kupującego za pośrednictwem Sklepu internetowego oferta zawarcia umowy sprzedaży;
13. UŻYTKOWNIK – każdy podmiot korzystający ze Sklepu internetowego;
14. KONTO – indywidualny panel administracyjny Użytkownika dostępny po dokonaniu rejestracji i zalogowaniu w Sklepie internetowym oznaczony loginem i hasłem, służący zawieraniu umów sprzedaży;
15. REJESTRACJA – proces polegający na utworzeniu przez Użytkownika Konta w Sklepie internetowym ;
16. UMOWA SPRZEDAŻY - umowa sprzedaży Produktu zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym za pośrednictwem Sklepu internetowego;
17. PRODUKT – każdy przedmiot sprzedawany za pośrednictwem Sklepu internetowego;
18. FORMA PŁATNOŚCI – forma zapłaty za zamówiony Produkt, wybrana przez Kupującego podczas składanego Zamówienia oferowana przez Sklep internetowy lub w wyniku indywidualnych ustaleń prowadzonych ze Sklepem w innej formie niż prezentowane na stronie internetowej formy płatności;
19. FORMA DOSTAWY – forma dostarczenia zamówionego Produktu, wybrana przez Kupującego podczas składanego Zamówienia lub w wyniku indywidualnych ustaleń prowadzonych ze Sklepem w innej formie niż prezentowane na stronie internetowej formy dostawy;
20. DOKUMENT SPRZEDAŻY - faktura VAT lub Paragon, w zależności od wskazań Kupującego;
21. ZAŁĄCZNIKI – informacja o prawie odstąpienia od umowy oraz wzór formularza odstąpienia od umowy;
22. KODEKS DOBRYCH PRAKTYK – zbiór zasad postępowania, przyjęty w powszechnie obowiązującym prawie w postaci norm etycznych oraz zawodowych w celu przeciwdziałania nieuczciwym praktykom rynkowym, który stosowany jest przez Sprzedawcę;
23. INFORMACJA – informacja o Produkcie, znajdująca się przy zdjęciu Produktu, stanowiąca opis najważniejszych określeń oraz charakterystyki danego Produktu, umożliwiający Kupującemu zapoznanie się z jego właściwościami;
24. KOSZYK – forma magazynowania wybranych przez Kupującego Produktów w celu późniejszego ich zakupu;
25. MIEJSCE WYDANIA PRODUKTU – miejsce wskazane przez Kupującego w złożonym zamówieniu, pod który ma zostać dostarczony zakupiony przez Kupującego Produkt;
26. MOMENT WYDANIA PRODUKTU – moment, w którym Kupujący lub inna upoważniona do odbioru osoba obejmuje Produkt będący przedmiotem zawartej umowy w posiadanie;
27. ADRES REKLAMACYJNY ORAZ ADRES ODSTĄPIENIA OD UMOWY – adres lub adresy wskazane przez Sprzedawcę jako adresy do składania określonych oświadczeń, będące adresami do korespondencji;
28. PRZEDMIOT UMOWY lub PRZEDMIOT ŚWIADCZENIA – wybrane przez Kupującego Produkty lub usługi, będące przedmiotem Umowy lub przedmiotem Świadczenia; w zakres przedmiotu Umowy wlicza się również świadczenie Dostawy Produktu przez Sprzedawcę, w przypadku wybrania przez Kupującego jednej z oferowanych przez Sprzedawcę form dostawy produktu;
29. USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ – funkcjonalności systemu teleinformatycznego oraz informatycznego umożliwiające Usługodawcy oferowanie określonych technicznych rozwiązań jak: możliwość założenia i prowadzenia Konta w Sklepie internetowym oraz umożliwienie jednorazowej możliwości złożenia Zamówienia przez Formularz Zamówienia znajdujący się w Sklepie Internetowym; bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Usługobiorcy, przesyłane i otrzymywane za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, które są w całości nadawane, odbierane lub transmitowane za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne;
30. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – znajdujący się w Sklepie internetowym system techniczny umożliwiający złożenie Zamówienia na Produkty przez Kupującego poprzez dostępne pola formularza, bez konieczności dokonywania uprzedniej Rejestracji w Sklepie internetowym;
31. SYSTEM INFORMATYCZNY – struktury techniczne, informatyczne oraz oprogramowanie umożliwiające transmisję;
32. WADA – wada prawna lub wada fizyczna zakupionego Produktu;
III REJESTRACJA
1. Rejestracja Konta w Sklepie internetowym jest dobrowolna i bezpłatna.
2. W celu dokonania Rejestracji Konta w Sklepie Użytkownik powinien wypełnić formularz rejestracji znajdujący się na stronie internetowej Sklepu, podając w nim swoje prawdziwe dane.
3. Użytkownik w celu pomyślnego przejścia procesu Rejestracji Konta zobowiązany jest podać następujące dane:
a) Imię
b) Nazwisko
c) Ulica
d) Numer budynku
e) Miasto
f) Kod pocztowy
g) Telefon
4. Użytkownik, będący przedsiębiorcą, powinien dodatkowo podać numer NIP oraz nazwę firmy.
5. Opcjonalnie Użytkownik może wskazać inny adres do wysyłki i podać odpowiednio dane niezbędne do realizacji zamówienia.
6. Po wypełnieniu przez Użytkownika pól formularza Rejestracji Konta wymaganymi danymi zostanie utworzone Konto Użytkownika.
7. W przypadku gdy dane Użytkownika wymagane podczas procesu rejestracji Konta ulegną zmianie, Użytkownik proszony jest do ich aktualizacji w celu doprowadzenia do stanu zgodnego z rzeczywistością.
8. W sytuacji, gdy dane Użytkownika wymagane podczas procesu rejestracji ulegną zmianie po rozpoczęciu realizacji zamówienia, Użytkownik jest proszony do ich aktualizacji i poinformowaniu o tym Sklepu.
IV ZAMÓWIENIA
1. Kupujący może składać zamówienia w Sklepie 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu poprzez formularz znajdujący się w Sklepie internetowym
2. Zamówienia realizowane są w dni robocze od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach pracy Sklepu internetowego.
3. Sklep prowadzi sprzedaż i wysyłkę na terytorium Polski.
4. Ceny podane na stronie sklepu www.aptekamirowska.pl wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
5. Sklep wystawia paragon lub na życzenie Kupującego Fakturę VAT, na wszystkie sprzedawane Produkty.
6. Określone powyżej dokumenty sprzedaży są wysyłane wraz z Produktem do Kupującego.
7. Informacje o Produktach prezentowane na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego; stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży.
8. Złożenie zamówienia stanowi ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego, złożoną Sprzedawcy przez Kupującego.
9. Przyjęcie zamówienia przez Sklep do realizacji następuje poprzez wysłanie wiadomości e-mail potwierdzającej złożone zamówienie do Klienta, na wskazany przez niego adres e-mail przy składanym zamówieniu. Sklep może również kontaktować się telefonicznie z Kupującym, jeżeli został przez niego wskazany numer telefonu.
10. Rejestracja i założenie Konta nie jest warunkiem koniecznym złożenia zamówienia w Sklepie internetowym. Kupujący ma możliwość złożenia zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego bez uprzedniej Rejestracji.
11. W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien dodać do „Koszyka” Produkt, który zamierza kupić. Dodanie produktu do „Koszyka” nie jest równoznaczne ze złożeniem zamówienia. Produkty mogą być dodawane lub usuwane z „Koszyka”.
12. „Koszyk” umożliwia Kupującemu zarządzanie zamawianymi Produktami oraz przeliczanie wartości zamówienia.
13. Aby sfinalizować zamówienie należy dodać do „Koszyka” wybrane przez siebie produkty. Kolejnym krokiem jest wybranie opcji „zamów”. Klient może złożyć zamówienie po zalogowaniu się na swoje Konto lub w przypadku braku Konta podając w formularzu dane niezbędne do realizacji przez Sprzedawcę Umowy.
14. Kolejnym etapem składania zamówienia jest określenie sposobu wysyłki Produktru oraz wybranie sposobu do zapłaty. Po dokonaniu tych czynności należy wybrać przycisk „zamawiam i płacę” w przypadku potwierdzenia złożonego zamówienia.
15. Po złożeniu prawidłowego zamówienia, zamówienie uważa się za przyjęte. Zamówienia złożone w ten sposób są potwierdzane mailowo. Za chwilę zawarcia umowy uznaje się wysłanie przez Sklep potwierdzenia złożenia zamówienia. Umowa zawierana jest w j. polskim.
16. Kupujący może dokonać e-mailem lub telefonicznie zmiany w zamówieniu, lub wycofać zamówienie w całości, jeżeli nie zostało ono wysłane.
17. Zamówiony Produkt dostarczony zostanie na adres wskazany przez Kupującego.
18. Termin realizacji zamówienia jest różny dla poszczególnych Produktów dostępnych w Sklepie internetowym www.aptekamirowska.pl. Na całkowity czas realizacji zamówienia składa się procedura przygotowania Produktu przez Sprzedawcę oraz czas potrzebny podmiotowi realizującemu dostawę na dostarczenie przesyłki do Kupującego. Maksymalnie czas realizacji złożonego zamówienia wynosi 21 dni. Zazwyczaj czas realizacji zamówienia wynosi około 5 -7 dni roboczych. W razie wątpliwości Klient może skontaktować się ze Sprzedawcą w celu uzyskania informacji w tym zakresie.
19. Każdorazowo po złożonym zamówieniu Klient jest powiadamiany o terminie realizacji zamówienia drogą elektroniczną lub telefoniczną.
20. Sprzedawca, działając zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, nie jest uprawniony do realizacji zamówienia w przypadku gdy produkt zostanie wycofany z obrotu na terenie Rzeczpospolitej Polskiej na podstawie decyzji Inspektora Farmaceutycznego lub innego upoważnionego podmiotu, po złożeniu zamówienia przez Klienta. W takiej sytuacji Sprzedawca dokona zwrotu poniesionych kosztów na rzecz Klienta, o ile jakiekolwiek kwoty zostały uiszczone.
21.Co do poszczególnych Produktów może zostać wprowadzony limit ilości opakowań Produktu możliwych do zamówienia. W przypadku powzięcia przez Sprzedawcę uzasadnionego podejrzenia, że Kupujący składa zamówienia Produktów w ilościach przekraczających jego własne potrzeby lub złożonym zamówieniu znajdują się Produkty, których łączne zastosowanie może powodować interakcje niebezpieczne dla zdrowia pacjenta, Sprzedawca może czasowo zawiesić Konto uniemożliwiając Kupującemu dalsze dokonywanie zamówień. O każdym takim przypadku Kupujący zostanie powiadomiony drogą mailową lub telefonicznie. Niezależnie od działań podejmowanych przez Sprzedawcę, farmaceuta i/lub technik farmaceutyczny w aptece stacjonarnej, uprawniony jest do odmowy wydania Produktu, jeżeli zgodnie z posiadaną przez siebie wiedzą wydanie Produktu może w konkretnym przypadku spowodować zagrożenie zdrowia.
22.Sprzedawca informuje o ograniczeniu katalogu produktów leczniczych zbywanych przez apteki do podmiotów nieprowadzących działalności leczniczej. Zgodnie z postanowieniami art. 86a Prawa farmaceutycznego, Załącznikiem nr 3 do Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 22.10.2010 r. w sprawie wykazu produktów leczniczych, które mogą być dopuszczone do obrotu w placówkach obrotu pozaaptecznego (Dz. U. 2010, poz.204) oraz Załącznikiem nr 2 do Rozporządzania Ministra Zdrowia z dnia 2 lutego 2009 r. w sprawie kryteriów klasyfikacji produktów leczniczych, które mogą być dopuszczone do obrotu w placówkach obrotu pozaaptecznego oraz punktach aptecznych (Dz. U. 2009, poz. 2415), jeżeli zamawiającymi są podmioty nie wykonujące działalności leczniczej i nie będące uprawnionymi do prowadzenia obrotu produktami leczniczymi (m. in. szkoły, przedszkola, domy pomocy społecznej, domy dziecka, fundacje), Sprzedawca może sprzedawać WYŁĄCZNIE OKREŚLONE (znajdujące się w wykazie leków dopuszczonych do obrotu pozaaptecznego stanowiącym Załącznik nr 3 do pierwszego ze wskazanych rozporządzeń), opakowania niektórych Produktów będących produktami leczniczym, a nie wszystkie Produkty oferowane w Sklepie internetowym z daną substancją czynną.
23. Wszelkie pytania oraz sugestie do Sprzedawcy można kierować na adres e-mail: kontakt@aptekamirowska.pl lub pod numer telefonu: 22- 620 67 24.
24. Dniem wykonania Umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu internetowego jest dzień odbioru przesyłki przez Kupującego.
25. Jeśli zdecydowali się Państwo na odbiór OSOBISTY zamówienia, proszę pamiętać że:
- Przedpłata - po złożonym zamówieniu należy z góry opłacić zamówione Produkty, nie ma możliwości płatności za zamówienie internetowe podczas odbioru w aptece stacjonarnej. Zamówienia bez przedpłaty nie będą realizowane.
- Wiadomość potwierdzająca - po złożonym i opłaconym zamówieniu, należy czekać na wiadomość potwierdzającą EMAIL/SMS w której zostają Państwo poinformowani że zamówienie już czeka na odbiór osobisty w wybranej aptece stacjonarnej. Zwykle nie trwa to dłużej niż 48h w dni robocze. Produkty powinny zostać odebrane w ciągu 4 dni roboczych od daty otrzymania informacji o możliwości odbioru. Przychodząc do wybranej apteki stacjonarnej po paczkę należy pokazać SMS który zawiera NUMER ZAMÓWIENIA, to te dwie informacje są podstawą wydania paczki.
- Odbiór w wybranym punkcie - odbiór zamówienia możliwy jest TYLKO w wcześniej wybranym przez siebie punkcie aptecznym i tylko tam. Lista aptek Sprzedawcy, gdzie możliwy jest odbiór osobisty (wraz z danymi adresowymi i godzinami otwarcia) podana jest w zakładce NASZE APTEKI oraz ODBIÓR OSOBISTY w Sklepie internetowym.
V SPOSÓB PŁATNOŚCI
1. Wszystkie ceny w Sklepie są cenami brutto, zawierającymi podatek od towarów i usług (VAT).
2. Sklep przewiduje następujące rodzaje płatności:
a) przedpłata na konto bankowe,
b) płatność za pobraniem,
c) płatność przelewem elektronicznym poprzez PayU lub PayPal,
d) płatność kartą płatniczą poprzez PayU lub PayPal, obsługiwane karty płatnicze Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
3. W przypadku wyboru przez Kupującego płatności w postaci przedpłaty na konto Sprzedawcy, przelew powinien zostać dokonany na rachunek bankowy Sprzedawcy:
Bank Pekao S.A.
V Mazowieckie centrum Korporacyjne w Warszawie
81 1240 1037 1111 0010 5727 0222
4. Kupujący dokonuje zakupu Produktu oraz zamówienia usługi według cen oraz wysokości kosztów dostawy obowiązujących w chwili złożenia zamówienia.
5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wysokości kosztów dostawy, w szczególności w przypadku zmiany cenników usług świadczonych przez podmiot realizujący dostawy. Postanowienie to nie dotyczy zamówień już przyjętych do realizacji.
6. Aktualne ceny oraz wysokości kosztów dostawy przedstawione są na podstronie Sklepu internetowego oraz są widoczne na poziomie Koszyka.
7. Sprzedawca może przeprowadzać akcje promocyjne. Akcje promocyjne polegają na okresowym obniżeniu ceny Produktu. Okresowe obniżenie ceny Produktu obowiązuje do wyczerpania Produktów objętych akcją promocyjną lub do momentu upłynięcia okresu czasu, na jaki akcja była przewidziana. O rozpoczęciu i zakończeniu akcji promocyjnych, w tym o wyczerpaniu Produktów objętych akcją promocyjną Sprzedawca poinformuje Klientów.
8. Akcje promocyjne nie łączą się ze sobą. W razie jakichkolwiek wątpliwości w przedmiocie obowiązywania i zakresu akcji promocyjnych zaleca się, aby Klienci skontaktowali się ze Sprzedawcą.
9. Operatorem kart płatniczych oraz płatności elektronicznych poprzez system PayU jest spółka PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP 779-23-08-495, o kapitale zakładowym w wysokości 4.944.000 PLN, opłaconym w całości; krajowa instytucja płatnicza nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012. Dane osobowe Kupującego przekazywane są za pomocą systemu płatności elektronicznych spółce PayU S.A., która jest ich administratorem danych osobowych.
10. Operatorem kart płatniczych oraz płatności elektronicznych poprzez system Paypal jest spółka PayPal (Europe) S.à.r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxembourg. Dane osobowe Kupującego przekazywane są za pomocą systemu płatności elektronicznych spółce PayPal (Europe) S.à.r.l. et Cie, S.C.A., która jest ich administratorem danych osobowych.
VI REALIZACJA DOSTAWY
1. Dostawa następuje na adres wskazany przez Kupującego w zamówieniu.
2. Zamówiony Produkt dostarczany jest w sposób wybrany przez Kupującego, tj. Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej UPS. Po wcześniejszym uzgodnieniu terminu ze Sprzedawcą, możliwy jest odbiór osobisty w siedzibie Sprzedawcy.
3. Koszt dostawy Produktu ponosi Kupujący. Dostępne sposoby dostawy są widoczne na poziomie Koszyka.
4. Jeżeli Sprzedawca nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że Produkt nie jest dostępny, niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni od zawarcia Umowy, zawiadomi o tym Kupującego, który podejmie decyzję o dalszych losach złożonego przez niego zamówienia.
5. Jeżeli Sprzedawca nie może wykonać świadczenia o właściwościach indywidualnie zamówionych przez Kupującego z powodu przejściowej niemożności jego spełnienia, Sprzedawca może za zgodą Kupującego spełnić świadczenie zastępcze, odpowiadające tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tę samą cenę lub wynagrodzenie lub w inny ustalony przez strony sposób.
6. Kupujący ma możliwość wyboru innej formy dostawy (przewoźnika) niż oferowane na stronie Sklepu internetowego. W takim przypadku jednak, ryzyko utraty, uszkodzenia oraz odpowiedzialność za przesyłkę z chwilą wydania jej przez Sprzedawcę przewoźnikowi spoczywa na Kupującym.
7. W przypadku sytuacji opisanej powyżej w pkt. 6. informacja o odpowiedzialności za przesyłkę przekazywana jest Kupującemu przez Sprzedawcę drogą e-mail na wskazany adres kontaktowy po złożeniu zamówienia.
8. Zaleca się, aby Konsument w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu Cywilnego jak i Konsument-Przedsiębiorca, w miarę możliwości dokonał sprawdzenia stanu Produku po dostarczeniu przesyłki i w obecności przedstawiciela podmiotu realizującego dostawę (kurier, operator pocztowy, etc.) spisał odpowiedni protokół. Sprawdzenie przesyłki ułatwi i przyspieszy dochodzenie ewentualnych roszczeń od podmiotu odpowiedzialnego w przypadku mechanicznego uszkodzenia przesyłki powstałego w trakcie transportu. W takich sytuacjach zaleca się, aby Konsument jak i Konsument-Przedsiębiorca skontaktował się w miarę możliwości w jak najszybszym czasie ze Sprzedawcą telefonicznie: 22- 620 67 24 bądź na adres e-mail: kontakt@aptekamirowska.pl
91. Kupujący, który nie jest Konsumentem w rozumieniu art.22(1) Kodeksu Cywilnego lub Konsumentem-Przedsiębiorcą, jest zobowiązany do sprawdzenia stanu Produktu po dostarczeniu przesyłki i w obecności przedstawiciela podmiotu realizującego dostawę (kurier, operator pocztowy etc.). W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych przesyłki powstałych w trakcie transportu klient powinien spisać protokół szkody i niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą telefonicznie: 22- 620 67 24 bądź na adres e-mail: kontakt@aptekamirowska.pl
VII REKLAMACJE – RĘKOJMIA
1. W przypadku umów zawieranych z Konsumentami w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu cywilnego lub Konsumentami-Przedsiębiorcami, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy na zasadach określonych w art. 556 i kolejnych Kodeksu cywilnego za wady fizyczne lub prawne ( rękojmia).
2. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy, a jeżeli przedmiotem świadczenia sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy.
3. Roszczenie Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy.
4. W przypadku, gdy określony przez Sprzedawcę lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy, Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.
5. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z Umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z Umową jeżeli:
a) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć, ze względu na cel w Umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
b) nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
c) nie nadaje się do celu, o którym Kupujący poinformował Sprzedawcę przy zawarciu Umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
d) została Kupującemu wydana w stanie niezupełnym
6. Na równi z zapewnieniem Sprzedawcy traktuje się publiczne zapewnienia producenta lub jego przedstawiciela, osoby, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej, oraz osoby, która przez umieszczenie rzeczy sprzedanej w swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent.
7. Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności określonej w pkt 5c wyłącznie w sytuacji gdy:
a) udowodni, że zapewnień tych nie znał lub oceniając rozsądnie nie mógł znać;
b) wykaże, że zapewnienia nie mogły mieć wpływu na decyzję Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy;
c) treść zapewnień została sprostowana przed zawarciem Umowy ze Sprzedawcą.
8. Rzecz sprzedana ma wadę fizyczną także w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią, za którą Sprzedawca ponosi odpowiedzialność, albo przez Kupującego, który postąpił według instrukcji otrzymanej od Sprzedawcy.
9. W przypadku Umowy z Konsumentem lub Konsumentem-Przedsiębiorcą, jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę. W sytuacji stwierdzenia wady po upływie roku od momentu wydania rzeczy obowiązek wykazania, że wada istniała w Produkcie w momencie zakupu spoczywa na Konsumencie lun Konsumencie-Przedsiębiorcy.
10. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może:
a) złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
b) złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy;
c) żądać wymiany produktu na wolny od wad;
d) żądać usunięcia wady.
11. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca, nie może odstąpić od Umowy jeżeli wada jest nieistotna.
12. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą na Adres Reklamacyjny, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedawcę Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedawcy.
13. Sprzedawca prosi, aby w celu ułatwienia procesu reklamacyjnego dołączyć opis niezgodności Produktu z Umową.
14. Sprzedawca w ciągu 14 (czternastu) dni ustosunkuje się do zgłoszenia Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy. W przeciwnym razie uważa się, że Sprzedawca uznał oświadczenie lub żądanie Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy za uzasadnione.
15. Sprzedawca, w przypadku żądania Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy określonego w pkt. 10 a lub b może wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunąć, pod warunkiem, że nastąpi to niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy.
16. Jeżeli jednak, rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, nie przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
17. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca może, zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę jest niemożliwe lub wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę, przy czym przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj oraz znaczenie stwierdzonej wady jak również zwraca się uwagę na niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę inny sposób zaspokojenia roszczenia.
18. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądania Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową, rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim, możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności rzeczy z Umową wymaga nadmiernych kosztów.
19. W przypadku obniżenia ceny, obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
20. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy.
21. W sytuacji, gdy rzecz wadliwa została zamontowana, Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca może żądać od Sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięcia wady. W razie niewykonania tego obowiązku przez Sprzedawcę, Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedawcy.
22. Sprzedawca może odmówić demontażu oraz ponownego zamontowania jeżeli koszt tych czynności przewyższa cenę rzeczy sprzedanej.
23. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca, w przypadku opisanym powyżej może żądać od Sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania, jednakże jest zobowiązany ponieść część kosztów związanych z tym w wartości przewyższającej cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od Sprzedawcy zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej.
24. W przypadku umów zawieranych z Klientami nie będącymi jednocześnie Konsumentami w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu cywilnego lub Konsumentami-Przedsiębiorcami, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona.
25. Zgodnie z terminami wskazanymi w pkt 2, 3 oraz 4 niniejszego działu Regulaminu Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od mowy albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
26. W przypadku dochodzenia przed sądem, sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień, przewidzianych w Kodeksie cywilnym przysługujących Konsumentowi z tego tytułu ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania w tej sprawie. Odpowiednio zasady te stosuje się również do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących Konsumentowi, zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia prowadzonej mediacji. Postanowienia niniejszego ustępu nie mają zastosowania, gdy Klientem jest Konsument-Przedsiębiorca.
27. Bieg terminu do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy sprzedanej rozpoczyna się od dnia w którym Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa podmiotu trzeciego – od dnia w którym orzeczenie lub inna decyzja organu wydana w sporze z podmiotem trzecim stała się prawomocna.
28. Jeżeli z powodu wady rzeczy sprzedanej Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy albo obniżeniu ceny, może od żądać naprawienia szkody którą poniósł przez to, że zawarł Umowę nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które Sprzedawca nie ponowi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia Umowy, kosztów odebrania, przewodu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim odniósł z nich korzyści a nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz kosztów procesu.
29. Powyższe nie uchybia przepisom powszechnie obowiązującym o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
30. W przypadku zatajenia wady przez Sprzedawcę upływ terminu nie wyłącza uprawnień z tytułu rękojmi.
31. Adresem reklamacyjnym jest: MIRO APTEKA, PL.MIROWSKI 1, 00-138 WARSZAWA.
VIII GWARANCJA
1. Produkty sprzedawane za pośrednictwem Sklepu internetowego mogą być objęte gwarancją producenta lub importera, obowiązującą na terenie Polski.
2. Czas gwarancji każdego Produktu widnieje w jego opisie na Stronie sklepu lub jest podawany na żądanie.
3. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji są przedstawione w druku gwarancji wystawionej przez gwaranta.
4. Przepisy gwarancyjne nie wyłączają możliwości reklamowania produktu z tytułu rękojmi.
5. Sprzedający informuje, że nie udziela kupującemu gwarancji w rozumieniu art. 577 Kodeksu cywilnego, natomiast przekazuje gwarancje udzielone przez producenta lub importera Produktu.
IX ODSTĄPIENIE OD UMOWY – ZWROTY PRODUKTÓW
1. Konsument, na podstawie art. 27 ustawy o prawach konsumenta, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, 34 oraz 35 Ustawy o prawach konsumenta, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie czternastu dni od dnia doręczenia mu przedmiotu umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie można wysłać drogą elektroniczną na adres: kontakt@aptekamirowska.pl bądź też listownie na adres:
MIRO APTEKA, PL.MIROWSKI 1, 00-138 WARSZAWA. Takie samo uprawnienie przysługuje Konsumentowi-Przedsiębiorcy.
2. Oświadczenie może zostać złożone na formularzu który stanowi Załącznik do niniejszego Regulaminu i które zostało wysłane do Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy wraz z Produktem, dostępnym również pod adresem www.aptekamirowska.pl lub w innej formie, zgodnie z ustawą o prawach konsumenta.
3. Wraz z oświadczeniem, o którym mowa w punkcie 1, Klienta prosi się również o przesłanie informacji o aktualnym numerze konta, na który należy dokonać zwrotu należności.
4. Sprzedawca potwierdza Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy jego otrzymanie. Potwierdzenie takie wysyłane jest na adres e-mail, podany przy Zamówieniu lub wskazany jako kontaktowy na złożonym oświadczeniu o odstąpieniu od umowy.
5. W razie odstąpienia od Umowy, Umowa jest uważana za niezawartą.
6. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca ma obowiązek zwrócić Produkt lub Produkty niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy.
7. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca zwraca Produkt lub Produkty Umowy od której odstąpił na własne ryzyko oraz koszt.
8. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu lub Produktów będących przedmiotem Umowy, następujące po korzystaniu z Produktu lub Produktów w sposób wykraczający poza zwykły zarząd Produktem, w celu stwierdzenia cech, funkcjonalności oraz charakteru Produktu.
9. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę, zwróci Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostarczenia Produktu z zastrzeżeniem, że:
a) Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca, chyba że Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami;
b) w przypadku wybrania przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę sposobu dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub Konsumenta-Przedsiębiorcę poniesionych przez niego dodatkowych kosztów;
c) Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności o czym mowa w pkt. 8 powyżej.
10. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca, w przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość na usługi rozpoczęte za zgodą Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę przed upływem terminu odstąpienia od Umowy, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy.
11. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w Umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
12. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca nie ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy lub nie został poinformowany o utracie przysługującego mu terminu prawa odstąpienia od Umowy w chwili udzielania takiej zgody lub przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta.
13. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
14. Konsumentowi oraz Konsumentowi-Przedsiębiorcy, zgodnie z art. 39 Ustawy o prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy w przypadkach:
a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od Umowy
b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
e) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
g) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
h) w której Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo do odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
i) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
j) o dostarczenie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
k)zawartej na drodze aukcji publicznej;
l) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w Umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
m) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnienie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
15. Zgodnie z art. 96 ust. 5 oraz ust. 6 ustawy z dnia 06 września 2001 r. prawo farmaceutyczne (t. jedn. Dz. U. 2020,poz. 944. ze zm.) produkty lecznicze i wyroby medyczne nie podlegają zwrotowi, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to produktu leczniczego i wyrobu medycznego zwracanego aptece z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego ich wydania.
16. Jednocześnie na podstawie § 3. ust. 8. Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 marca 2015 roku w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych, Sprzedający informuje, że Ustawa o prawach konsumenta, w szczególności prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży, nie ma zastosowania do wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza. Jako „produkt leczniczy” należy rozumieć, zgodnie z art. 2. pkt. 32) Ustawy prawo farmaceutyczne, substancję lub mieszaninę substancji, przedstawianą jako posiadającą właściwości zapobiegania lub leczenia chorób występujących u ludzi lub zwierząt lub podawaną w celu postawienia diagnozy lub w celu przywrócenia, poprawienia lub modyfikacji fizjologicznych funkcji organizmu poprzez działanie farmakologiczne, immunologiczne lub metaboliczne.
X ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1. Usługodawca świadczy za pośrednictwem Sklepu internetowego następujące Usługi Elektroniczne:
a) założenie i prowadzenie Konta w Sklepie internetowym,
b) umożliwienie złożenia zamówienia poprzez odpowiedni Formularz,
c) przypomnienie hasła do Konta,
d) usługa przesyłania przez Sprzedawcę na wskazany adres email informacji handlowych, marketingowych (newsletter),
e) usługa „ Zadaj pytanie”,
f) usługa „Powiadom znajomego”,
g) usługa „Dodaj swoją opinię”,
h) usługa „Powiadom o dostępności”,
i) usługa „Powiadom o zmianie ceny”.
2. Świadczenie Usług elektronicznych przez Usługodawcę jest bezpłatne.
3. Umowa o świadczenie Usług Elektronicznych polegających na prowadzeniu Konta w Sklepie internetowym zawarta jest na czas nieoznaczony.
4. Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia zamówienia poprzez odpowiedni Formularz zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia zamówienia albo zaprzestania składania zamówienia przez Usługobiorcę.
5. Usługa przypomnienia Hasła do Konta polega na umożliwieniu Usługobiorcy, który dokonał rejestracji Konta przesłania na wskazany podczas rejestracji Konta adres e-mail linka, który umożliwi mu zmianę dotychczasowe zapomnianego Hasła poprzez utworzenie nowego Hasła.
6. Usługa „Zadaj pytanie” polega na umożliwieniu przesłania do Sprzedawcy poprzez formularz udostępniony na stronie Sklepu internetowego zapytania dot. szczegółowych informacji o Produkcie, podając przy tym swoje imię oraz adres e-mail. Sprzedawca udziela odpowiedzi na złożone przez niego zapytanie najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych od przesłania zapytania.
7. Usługa „Powiadom znajomego” polega na umożliwieniu przesłania wiadomości z aktywnym linkiem do strony Produktu w Sklepie internetowym do wybranej przez Usługobiorcę osoby. W tym celu Usługobiorca w formularzu udostępnionym na stronie Produktu wskazuje swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail osoby do której chce wysłać wiadomość powiadomienie o Produkcie. Usługobiorca nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia od Sprzedawcy, ani innych korzyści za skorzystanie z tej usługi.
8. Usługa „Dodaj swoją opinię” umożliwia na zamieszczenie subiektywnej opinii o Produkcie wraz z jego oceną w pięciogwiazdkowej skali. Opinia jest widoczna w Sklepie internetowym po jej akceptacji przez Sprzedawcę. Usługobiorca nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia od Sprzedawcy, ani innych korzyści za skorzystanie z tej usługi.
9. Usługi „Powiadom o zmianie ceny” oraz „Powiadom o dostępności” polegają na umożliwieniu Usługobiorcy zainteresowanemu danym Produktem, otrzymywania drogą mailową informacji o zmianie ceny danego Produktu albo o dostępności do zamówienia danego Produktu. W tym celu Usługobiorca wskazuje adres-email, na który chce otrzymywać wiadomość od Sprzedawcy.
10. Korzystanie z usługi newslettera możliwe jest przez każdego Usługobiorcę, który wprowadzi swój adres poczty elektronicznej w odpowiednie pole udostępnione przez Sprzedawcę na stronie Sklepu internetowego lub odhaczy odpowiedni check-box w trakcie rejestracji Konta lub składania zamówienia. Po przesłaniu poprzez Sklep internetowy adresu poczty elektronicznej Usługobiorca otrzymuje wiadomość na wskazany email z potwierdzeniem zapisania się na subskrypcję newslettera. Z chwilą przesłania takiego potwierdzenia subskrypcji newslettera do Usługobiorcy zostaje zawarta umowa o świadczenie usług pomiędzy Usługobiorcą, a Sprzedawcą.
11. Zalecane wymagania techniczne współpracy z systemem teleinformatycznym to: komputer lub inne urządzenie z dostępem do Internetu, dostęp do aktywnej poczty elektronicznej, przeglądarka internetowa: Internet Explorer w wersji 7.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies, Mozilla Firefox w wersji 4.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies albo Google Chrome w wersji 8 lub nowszej. Zalecana rozdzielczość monitora 1024x768 pikseli.
12. Usługobiorca jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Zabronione jest korzystanie z Usług elektronicznych w sposób bezprawnie zakłócający funkcjonowanie Sklepu internetowego poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń oraz rozsyłanie lub umieszczanie w Sklepie internetowym niezamówionej informacji handlowej.
13. Usługobiorca może składać reklamacje związane ze świadczeniem usługi elektronicznej za pośrednictwem Sklepu internetowego poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej: kontakt@aptekamirowska.pl lub lub telefonicznie 22- 620 67 24. Usługodawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni liczonych od dnia złożenia reklamacji.
14. Usługobiorca może wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym bezterminową usługę o świadczenie Usługi elektronicznej o charakterze ciągłym w każdym czasie i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@aptekamirowska.pl lub telefonicznie 22- 620 67 24.
15. Usługodawca może wypowiedzieć bezterminową umowę o świadczenie Usługi elektronicznej w przypadku gdy Usługobiorca obiektywnie lub uporczywie narusza Regulamin, a w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym, po bezskutecznym, jednokrotnym wezwaniu do zaprzestania, z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od złożenia oświadczenia woli o wypowiedzeniu.
16. Na drodze porozumienia stron, Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać Umowę o świadczenie Usługi drogą elektroniczną w każdym czasie.
17. Wypowiedzenie Umowy o świadczenie usługi elektronicznej zawartej na czas nieoznaczony przez Usługodawcę lub Usługobiorcę nie narusza praw lub świadczeń nabytych przez Strony w czasie trwania Umowy.
18. Usługodawca udzieli odpowiedzi w sprawie Reklamacji na podany przez Usługobiorcę adres e-mail lub w inny, uzgodniony przez Strony sposób.
XI POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Zmiana treści niniejszego Regulaminu może nastąpić z ważnych przyczyn (np. zmiana obowiązujących przepisów, zmiana zasad sprzedaży w Sklepie internetowym) po uprzednim poinformowaniu Użytkowników o zakresie przewidywanych zmian nie później niż w terminie 14 dni przed dniem ich wejścia w życie.
2. Zamówienia złożone w trakcie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu będą realizowane zgodnie z jego postanowieniami. Jeżeli Użytkownik nie zgadza się na wprowadzenie zmian w Regulaminie może usunąć swoje Konto.
3. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem lub Konsumentem-Przedsiębiorcą w rozumieniu art.22(1) Kodeksu Cywilnego, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
4. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem w rozumieniu art.22(1) Kodeksu Cywilnego lub Konsumentem-Przedsiębiorcą, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
5. Użytkownicy mogą kontaktować się ze Sprzedawcą w następujący sposób:
a) telefon: 22- 620 67 24
b) e-mail: kontakt@aptekamirowska.pl
a) pisemnie na adres: MIRO APTEKA, PL.MIROWSKI 1, 00-138 WARSZAWA.
6. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem linku zamieszczonego na stronie głównej Sklepu internetowego.
7. Regulamin może zostać utrwalony, pozyskany i odtworzony poprzez jego wydrukowanie lub zapisanie go na odpowiednim nośniku danych.
8.Nazwa Sklepu internetowego, adres pod którym jest dostępny: www.aptekamirowska.pl oraz wszelkie materiały w nim się znajdujące stanowią przedmiot prawa autorskiego i podlegają ochronie prawnej. Wykorzystywanie i rozpowszechnianie ich bez zgody właściciela Sklepu jest zabronione.
XII RODO
1. Administratorem Pani/a danych osobowych jest ADAPHARM Sp. z o.o. z siedzibą w Ożarowie Mazowieckim przy ulicy Ul. Floriana 2 lokal U7 i będąca właścicielem apteki internetowej aptekamirowska.pl e-mail: kontakt@aptekamirowska.pl
2. W sprawach związanych z Pani/a danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: kontakt@aptekamirowska.pl
3. Dane będą przetwarzane w celu oferowania klientom produktów i usług z zakresu analityki danych oraz big data marketingu, które przede wszystkim przyczyniają się do zwiększenia stabilności i bezpieczeństwa obrotu gospodarczego. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. w oparciu o niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora.
4. Pani/Pana dane osobowe nie są udostępniane osobom trzecim.
5. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo do:
- żądania od Administratora dostępu do Pani/Pana danych osobowych,
- żądania od Administratora sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
- żądania od Administratora usunięcia Pani/Pana danych osobowych,
- żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/pana danych osobowych,
- przenoszenia Pani/Pana danych osobowych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Z powyższych praw można skorzystać poprzez:
- kontakt e-mailowy pod adresem: kontakt@aptekamirowska.pl
6. Informujemy również, że:
Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia …………..2021 roku.